Projekti

V nadaljevanju si oglejte več o projektih, ki jih izvajamo v osnovnih šolah Pesnica in Pernica.

IGRALNE POVRŠINE PRI ŠOLI PESNICA – RAZGIBAJMO SE  –  Ukrep LEADER (19.2)

Akronim operacije: RAZGIBAJMO SE
Celotna vrednost operacije: 95.000,00 EUR
Predviden znesek sofinanciranja: 32.469,28 (EKSRP)

Nosilec operacije: OBČINA PESNICA

Partner v operaciji:

VZGOJNOIZOBRAŽEVALNI ZAVOD OŠ KERENČIČEVIH PESNICA

Namen operacije je ureditev zunanjih igrišč ob OŠ Pesnica za izboljšanje infrastrukturnih pogojev za izvajanje programov za otroke, mlade, športne rekreativce ter za programe medgeneracijskega sodelovanja. Predvidena je nadgradnja asfaltnega igrišča s preplastitvijo z umetno maso, ureditev razsvetljave površine, zaris igrišča in ureditev novega zelenega platoja za postavitev igral oz. učilnice na prostem. Objekta sta ločena. S tem bomo zagotovili boljši estetski videz in večjo urejenost območja in urbanega okolja, izboljšali pogoje za izvedbo predšolskih in šolskih programov, izboljšali pogoje za organizacijo in izvedbo športnih programov in dogodkov, izboljšali pogoje za telesno in športno aktivnost prebivalstva ter večgeneracijsko sodelovanje, izboljšali varnost in zdravstveno stanje uporabnikov objekta-prebivalstva, zagotovili višjo kvaliteto bivanja in zmanjševanje odseljevanja prebivalstva, stimulirali priseljevanje mladih družin na območje občine in zagotovili koristi od večgeneracijskega sodelovanja. S sodobnim igriščem in igrali se želi uporabnikom (predvsem otrokom) omogočati, da v varnem okolju načrtovanih ter izdelanih in vgrajenih igral preizkušajo svoje sposobnosti, dojamejo svoje zmožnosti in omejitve ter se učijo, kako omejitve preseči.  Partner poskrbi za delavnico in otvoritev z druženjem ter pogostitvijo.

Cilj operacije:

  • boljši estetski videz in večja urejenost območja in urbanega okolja,
  • izboljšani pogoji za izvedbo predšolskih in šolskih programov,
  • izboljšani pogoji za organizacijo in izvedbo športnih programov in dogodkov,
  • izboljšanje pogojev za telesno in športno aktivnost prebivalstva ter večgeneracijsko sodelovanje,
  • izboljšanje varnosti in zdravstveno stanje uporabnikov objekta-prebivalstva,
  • višja kvaliteta bivanja in zmanjševanje odseljevanja prebivalstva,
  • stimuliranje priseljevanja mladih družin na območje občine in
  • koristi od večgeneracijskega sodelovanja.

Cilj: Krepitev integralnih rešitev socialne in medgeneracijske vključenosti ter varovanje zdravja

Ukrep: oblikovanje in izvajanje mreže storitev za ranljive ciljne skupine – povečanje kakovosti življenja, aktivno staranje ter zmanjšanje tveganja socialne izključenosti ter podpora zdravemu načinu življenja in medgeneracijskega sodelovanja)

Z veseljem vam sporočamo, da smo vključeni v mednarodni projekt Erasmus. Projektno delo je načrtovano za dve leti, sodelujemo pa partnerske šole in vrtci iz Finske, Francije, Italije, Portugalske in Slovenije.

PARTNERSKE ŠOLE IN VRTCI

Naslov projekta je “Acquaintance /Knowledge of our rich European Cultural Heritage. A means of promoting social inclusion,” kar v prevodu pomeni Poznavanje in spoznavanje naše bogate evropske kulturne dediščine v smislu spodbujanja socialne vključenosti.

OPIS PROJEKTA

Spodbujanje medkulturnega dialoga pomaga k bogatenju kulturne raznolikosti in povezovanju različnih kultur, skupnosti in ljudi. Naše partnerstvo je namenjeno nadaljevanju dela skupine evropskih šol z zelo bogato kulturo / zgodovino, ki so začele sodelovati, vendar so morale svoj projekt predčasno ustaviti. Projektno delo naših 6 šol iz Finske, Francija, Grčija, Italija, Portugalska in Slovenija je načrtovano za dve leti.

Ideja je bila povabiti mlade in odrasle, da odkrivajo in izkusijo bogato in raznoliko Evropsko kulturno dediščino. Naši glavni cilji so:

  • prispevati h kulturnemu bogastvu Evrope, povečati kulturno zavest naših učencev in jim omogočiti učinkovit dostop do kulturnih dejavnosti in sodelovanje v različnih državah članic;
  • spodbujati socialno vključenost naših učencev, proslaviti raznolikost in enakost pri izobraževanju v naših šolah, z namenom, da bi vzpodbudili še posebej naše ogrožene učence, pri katerih se najbolj kažejo negativni vplivi diskriminacije, rasizma in ksenofobije.

Več kot 35 zaposlenih in 963 učencev bo neposredno vključenih v naše projektne dejavnosti. Organizirano je najmanj 124 mobilnosti, da se lahko učencem in ostalim vključenim v projekt, pomaga neposredno srečati z različnimi kulturami in razumeti oprijemljive in neoprijemljive vidike dediščine naših evropskih držav.

V času dvoletnega sodelovanja  v tem projektu bodo učitelji in učenci izvedli in izpopolnili skupne projektne dejavnosti, izmenjali svoje delo in se povezovali med seboj po elektronski pošti, sestankovali bodo prek platforme Etwinning in na LTT (Learning /Teaching/Training – učenje/ poučevanje / usposabljanje) srečanjih. Na skupnem Twinspacu se bodo odvijale dejavnosti vseh vključenih šol in bo ključno orodje za: ustrezno komunikacijo in sodelovanje, ki bo razbremenilo našo organizacijo, vse organizacijske odločitve, ki jih bo med partnerji delila, nadzorovala in posredovala koordinatorska šola.

Učenje skozi umetnost in kulturo je izkustveno in senzorično, zato je privlačno in nepozabno. Prav tako je ustvarjalno in interaktivno, saj spoznavanje neke kulture pomeni raziskovanje in sodelovanje in to vključuje obvladanje veščin na višji ravni, kot so kritično mišljenje, kreativnost, sodelovanje, reševanje problemov, prilagodljivost in samoevalvacija. Ples, petje, umetnost, kuharske dejavnosti pa učencem zagotavljajo oprijemljiva orodja za samoizražanje.

Kot rezultat naših skupnih dejavnosti bomo ustvarili DVD o šolah / mestih / državah, umetniški koledar projekta za leti 2021–22, DVD, ki ga bodo pripravile države gostiteljice in kjer bodo predstavile svojo kulturo, same dejavnosti, ki se bodo odvijale med partnerskimi srečanji kot so plesne, jezikovne, kuharske delavnice ter ostale LT – Learning / Teaching (učenje/poučevanje) aktivnosti.

Poučevanje in učenje jezikov sta bistvenega pomena za zagotavljanje prostega gibanja evropskih državljanov, opravljanje njihovega dela in na splošno učenja po vsej Evropi: imeli bomo DVD z jezikovnimi tečaji, knjige, ki bodo prikazovale naše raznolike tradicije / praznovanja, zgoščenke lokalnih tradicionalnih pesmi in glasbe, knjige o tradicionalnih receptih vseh partnerskih držav, knjige o maternem jeziku z zvočnimi podporami. Na vsaki šoli bomo letno pripravili razstavo s končnimi izdelki skupnih dejavnosti. Naši raznoliki pedagoški pristopi bodo pripomogli k spodbujanju družbene in kulturne zavesti učencev vseh starosti.

Vse dejavnosti bodo vključene v sistem Klic 2019, 1. krog KA2 – Sodelovanje za inovacije in izmenjavo dobrih praks KA229 – Partnerstva za izmenjavo šol FormId KA229-0FF65CA6 Rok (Bruseljski čas) 21. marec 2019 12:00:00 EN 4/183 projekt Etwinning, ki je v teku  (Call 2019 Round 1 KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA229 – School Exchange Partnerships FormId KA229-0FF65CA6 Deadline (Brussels Time) 21 Mar 2019 12:00:00 EN 4 / 183 Etwinning ongoing project). Naš skupni Twinspace bo olajšal komunikacijo med vsemi partnerji in bo omogočil lažjo diseminacijo projekta.

Naš projekt bomo promovirali na domači spletni strani (povezave do šolskih spletni strani, povezave do blogov partnerski šol, itd.). Glavni predvideni vpliv na udeležence bo kulturna zavest in ozaveščenost. Obzorja naših učencev, še posebej socialno ogroženih in prikrajšanih učencev, se bodo razširila, saj jim bomo dali priložnost za spoznavanje različnih kultur in skupnosti. Učitelji pa bodo morda s projektom dobili dodaten navdih in zagon za poučevanje, izmenjali bodo izkušnje, metode poučevanja in znanja drugih izobraževalnih sistemov ter razvijali znanje jezikov drugih evropski držav.

Med delom na tem projektu bodo naši učenci, učitelji in vodstvo šole izvedeli več o Evropi in s tem bolj cenili razlike in podobnosti kulturnega ozadja, šolanja in lokalne raznolikosti, si izmenjali pomembne izkušnje in sprejeli kulturne in jezikovne razlike ter vzpodbujali pozitiven odnos do združene Evrope.

Na splošno bodo vsi, ki so vključeni v ta projekt (več kot 3516 ljudi), imeli dolgoročne koristi, uspelo jim bo razviti zelo pozitiven odnos za intenzivnejše sodelovanje z drugimi posamezniki in družbo nasploh, za povečanje socialne kohezije ter pri vseh udeleženih okrepilo občutek pripadnosti isti skupnosti.

Z raziskovanjem naše pretekle dediščine in razumevanjem naše sedanjosti želimo pripraviti svojo prihodnost.

Mentorici

Romana Jošt in Lea Bačnik

OBISKI PARTNERSKIH ŠOL

OBISK OULU FINSKA

Sobota 15. in nedelja 16.2.2020

V soboto, 15. februarja smo se ob dveh popoldne odpravili na letališče Dunaj. Na poti do tja smo imeli le manjši zaplet na meji, drugače pa nismo imeli težav. Nato smo prispeli na letališče, kjer smo oddali prtljago in se ob 18.45 vkrcali na letalo. Zame je bilo to prvič, da sem šla na letalo, zato sem bila zelo navdušena. Okoli desete ure smo pristali v Helsinkih, kjer smo prestopili na drugo letalo in okoli prve ure zjutraj prispeli v Oulu. Prenočili smo v hotelu. Zjutraj smo šli na zajtrk in se nato sprehodili po mestu. V tem času leta je tam okoli -20⁰C, mi pa smo imeli le -2⁰C. Po sprehodu nas je že kar zeblo, zato smo se odpravili iskat nekaj za pojest, a so nas obvestili, da nas družine že čakajo pred hotelom. Okoli 12. ure sva se jaz in Jure odpravila k družinam. Družina, pri kateri sem bila jaz, je imela tri otroke: Amando ter dvojčka Carlos in Oliver. Bili so zelo prijazni. Še tisti večer so me peljali v mesto, kjer sem malo spoznala njihovo življenje.

Ponedeljek, 17.2.2020

V ponedeljek zjutraj sem se z Amando odpravila v šolo. Šola je zelo velika. Ima štiri zgradbe in kar 1400 učencev! Tam so nam razkazali vse zgradbe šole (Isometso, Korpimetso, Ukkometso in Pikkometso), okoli 11. ure pa smo predstavili tudi druge države, ki so sodelovale v tem projektu Erasmus (Italija, Portugalska, Francija ter Slovenija). Imeli smo kratke odmore, kjer smo se lahko posladkali ter spili čaj, kavo ali sok. Okoli dveh sva z Amando odšli domov, kjer sem preživela preostanek dneva.

Torek, 18.2.2020

Tudi v torek sem se z Amando zjutraj odpravila do šole. Tam so nam predstavili izobraževalni sistem ter nas naučili nekaj finščine. Po kratkem odmoru smo imeli računalniško delavnico. Igrali smo se z robotki čebelicami in ustvarjali na računalnikih. Po kosilu smo se odpravili v znanstveni center Tietomaa. Tam je veliko zanimivih stvari, najbolj pa smo uživali v športnih igrah. Bila je zelo zanimiva in zabavna izkušnja. Okoli 17. ure so po nas prišle družine in odpravili smo se domov.

Sreda, 19.2.2020

V sredo zjutraj smo se dobili pred hotelom in si ogledali mesto Oulu. Ogledali smo si tudi zgodovinski muzej ter izvedeli nekaj o zgodovini mesta Oulu. Po tem smo se odpravili do ledne dvorane, kjer smo imeli kosilo, nato pa smo si ogledali predstavo umetnostnega drsanja. Po tem smo si tudi mi obuli drsalke in se šli drsat. Ob 13.30 nas je pred dvorano čakal avtobus, ki nas je odpeljal v Kemi. Na poti do tja smo lahko videli tudi naravo (čeprav je bilo vse kar smo videli skozi okno gozd). Po približno eni uri vožnje smo prispeli v Kemi in si ogledali čudovite ledene gradove. V prostem času smo se sprehodili tudi do zamrznjenega Baltskega morja in ši kupili spominke. Imeli smo še večerjo, nato pa smo se odpravili nazaj v Oulu.

Četrtek, 20.2.2020

Četrtek je bil moj najljubši dan na Finskem. Ob sedmih zjutraj smo se z avtobusom odpravili v Rovaniemi, v Božičkovo vas. Na približno pol poti smo se ustavili na kavi in po treh urah vožnje končno prispeli v Rovaniemi. Tam smo imeli kosilo, nato pa smo se odpravili do hiše, kjer nas je pričakal Božiček. Vsi smo bili zelo veseli, da smo ga spoznali. Tudi tokrat smo se v prostem času odpravili po spominke, nato pa nas je čakala vožnja z jeleni. Čeprav je bila vožnja kar kratka, sem zelo uživala. Ker nas je zelo zeblo, smo se odpravili na vročo čokolado in se pogreli. Žal pa smo morali kmalu zapustiti Božičkovo vas. Peljali smo se do sorodnikov ene učiteljice, ki imajo kmetijo jelenov. Pri njih smo imeli večerjo in bili so zelo gostoljubni, na koncu pa smo se vozili še z motornimi sanmi. Želeli smo tudi videti severni sij, a nismo imeli te sreče. Okoli devete ure zvečer smo prispeli nazaj v Oulu.

Petek, 21.2.2020

Zjutraj so nas družine pripeljale do šole v naravi Timosenkosken. Tam sem se tudi poslovila od družine. V tej šoli v naravi smo delali snežake in si ogledali finsko risanko Moomin (a nismo nič razumeli, ker je bila v finščini). Preizkusili smo tudi tek na smučeh, a nismo bili preveč dobri v tem. Nato smo se z mestnim avtobusom odpravili do hotela in šli malo po nakupih. Ob sedmih smo imeli poslovilno večerjo. Uživali smo v dobri glasbi in dobri hrani. Po večerji smo se poslovili od vseh in ob treh zjutraj smo se že odpravili na letališče. Okoli 6. ure smo pristali v Helsinkih, nato pa prestopili in odleteli na Dunaj. Ko smo pristali, smo komaj čakali, da se odpeljemo domov. A ko smo prišli do mesta, kjer naj bi dobili prtljago smo čakali pol ure, nato pa ugotovili, da je naša prtljaga ostala v Helsinkih. Zato smo se domov odpravili pač brez prtljage in jo med počitnicami dobili na dom. Vsi smo bili zelo veseli, ko smo spet videli dom.

Zelo sem hvaležna, da sem imela priložnost obiskati Finsko. Spoznala sem čudovite ljudi in dobila nove prijatelje. Upam, da se še kdaj vrnem tja!

OBISK NA OŠ PESNICA – BORDEAUX FRANCIJA

Tako se obiska v Pesnici v mesecu novembru spominjajo naši francoski partnerji iz Bordeaux-a. Ravnatelju, mag. Andiju Brliču so poslali dopis in izvod njihovega mestnega časopisa, v katerem so objavili prispevek in sliko njihovega obiska pri našem županu, gospodu Gregorju Žmaku.

SLOVENIAN PROJECT MEETING – 4th 8t h November 2019

IZDELKI UČENCEV:

Art calendar 2021

Tradicionalni recepti – Traditional recepies

OŠ Pesnica sodelujemo v projektu Slovenščina na dlani

OŠ Pesnica sodeluje tudi v Projektu Slovenščina na dlani, ki je namenjen izdelavi interaktivnega učnega e-okolja za učenje slovenščine. Izvajati se je začel avgusta 2017 in bo trajal do konca septembra 2021. Namen projekta je izdelati inovativno interaktivno učno e-okolje, namenjeno bogatitvi pouka slovenskega jezika.

Dokument smo na šoli sprejeli 29.6.2020.

TEDEN VSEŽIVLJNJSKEGA UČENJA 2018

Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2018), ki ga letos spremlja slogan Slovenija, učeča se dežela, bomo, od 11. 5. do 23. 5. 2018, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA PRIREDITVE

Ponedeljek, 14. 5. 2018 ob 17.00 – OŠ Pesnica – NORDIJSKA HOJA (Vesna Bračko)
Z nordijsko hojo do boljšega počutja. Nordijska hoja je ena najbolj učinkovitih in varnih telesnih aktivnosti in idealna oblika rekreacije, pri kateri ohranjamo vzdržljivost in telesno kondicijo. Vabimo vas, da se nam pridružite na kratkem tečaju nordijske hoje po obronkih Pesnice. Zbirališče pred OŠ Pesnica.

Torek, 15. 5. 2018 ob 17.00 – OŠ Pernica – DAN DRUŽINE (Lea Vernik in Zdenka Tobias)
Prireditev je namenjena praznovanju Dneva družine, na kateri se bodo učenci OŠ Pernica predstavili s plesnimi točkami. Sledi sejem izmenjave rabljenih igrač in knjig.

Četrtek, 17. 5. 2018 ob 8.30 – Kulturni dom Pesnica – KULTURNI UTRIP ŠOLE – KUŠ (Božena Arnejčič)
Vabimo vas v Kulturni dom Pesnica, kjer se vam bodo predstavili otroci iz vrtca Pesnica ter učenci naše šole. Ogledali si boste lutkovni in gledališki predstavi ter uživali ob plesu mladih folkloristov.

Poročilo

V četrtek, 17. maja 2018 smo se zbrali na KUŠ-u, prvič dopoldan, da so si lahko lutkovne in gledališke predstave ogledali tudi učenci naše šole. Uživali so v gledaliških in lutkovnih predstavah vrtca in šole ter v folklori.

Četrtek, 17. 5. 2018 ob 10.30 – OŠ Pesnica – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Učenci drugega razreda bodo postali mladi člani Rdečega križa. Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, delavnic in pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa.

Petek, 18. 5. 2018 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali in se pomerili v športnih igrah. Dobimo se v avli OŠ Pesnica. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev.)

Sreda, 23. 5. 2018 ob 16.30 – OŠ Pesnica – LITERARNI VEČER (Gordana Rodinger)
Vabimo vas na predstavitev pesniške zbirke Pesniška pekarna, na kateri se bodo s svojo poezijo ob glasbenih vložkih predstavili učenci OŠ Pesnica. Prireditev bo potekala v avli OŠ Pesnica.

Vljudno vabljeni!

Koordinatorica

Tadeja Vraber

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2017

Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2017), ki ga letos spremlja slogan Slovenija, učeča se dežela, bomo, od 12. 5. do 29. 5. 2017, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA PRIREDITVE

15.5.2017 ob 17.30 – OŠ Pesnica – NORDIJSKA HOJA (Vesna Bračko)
Z nordijsko hojo do boljšega počutja. Nordijska hoja je ena najbolj učinkovitih in varnih telesnih aktivnosti in idealna oblika rekreacije, pri kateri ohranjamo vzdržljivost in telesno kondicijo. Vabimo vas, da se nam pridružite na kratkem tečaju nordijske hoje po obronkih Pesnice.

16. 5. 2017 ob 10.00 – Dom starejših Idila – POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA (Lea Bačnik)
Učenci OŠ Pesnica bodo obiskali starostnike v Domu za ostarele Idila ter jim pripravili kratek kulturni program, nato pa se jim bodo pridružili na ustvarjalni delavnici. Naše učence bodo spremljali učitelji partnerskih šol s katerimi sodelujemo v projektu Erasmus+.

17.5.2016 ob 10.15 – OŠ Pesnica – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Učenci drugega razreda bodo postali mladi člani Rdečega križa. Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, delavnic in pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa.

17. 5. 2017 ob 16.30 – OŠ Pesnica – OTVORITEV RAZSTAVE PODOBE NAŠEGA KRAJA (Gordana Rubelj)
Vabimo vas na slovesno otvoritev razstave Podobe našega kraja – Pesnica skozi čas. Z razstavo skušamo razsvetliti podobe našega kraja in ga umestiti v zgodovinski čas in prostor. En del razstave namenjamo železnici in njeni zgodovinski vlogi, ki jo je odigrala. Drugi del razstave posvečamo zgodovini šolstva v kraju, ki je doživel svoj razvoj med drugo svetovno vojno. Večji del razstave pa predstavlja zgodovinski oris kraja, ki osvetljuje Pesnico v različnih zgodovinskih obdobjih. Razstava bo obogatena z izdelki učencev, ki jim je bila razstava navdih pri njihovem ustvarjanju.

17. 5. 2017 ob 17.30 – Kulturni dom Pesnica – KULTURNI UTRIP ŠOLE – KUŠ (Božena Arnejčič)
Vabimo vas v Kulturni dom Pesnica, kjer se vam bodo predstavili otroci iz vrtca Pesnica ter učenci naše šole. Ogledali si boste lutkovno in gledališke predstave ter uživali ob plesu mladih folkloristov. Prireditev bo obogatena s predstavniki partnerskih šol s katerimi sodelujemo v projektu Erasmus+.

19. 5. 2017 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali in se pomerili v športnih igrah. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev.)

Vljudno vabljeni!

Koordinatorica

Lea Bačnik

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJNJSKEGA UČENJA 2016

Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2016), ki ga letos spremlja slogan Slovenija, učeča se dežela, bomo, od 16. 5. do 20. 5. 2016, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA PRIREDITVE:

16. 5. 2016 ob 17.00 – KULTURNI UTRIP ŠOLE – KUŠ (Božena Arnejčič)

Vabimo vas v Kulturni dom Pesnica, kjer se vam bodo predstavili otroci iz vrtca Pesnica ter učenci naše šole. Ogledali si boste lutkovno in gledališke predstave ter uživali ob plesu mladih folkloristov.

17. 5. 2016 ob 12.30 – PREVZELI SMO MUZEJ – OTVORITEV RAZSTAVE PODOBE NAŠEGA KRAJA (Gordana Rubelj)

Učenci naše šole bodo za en dan prevzeli Muzej narodne osvoboditve Maribor. Ta dan bodo prevzeli vse pomembne vloge v muzeju in po vseh muzejskih zbirkah vodili obiskovalce. Pripravili bodo tudi samostojno razstavo z naslovom Podobe našega kraja: Pesnica skozi čas. Otvoritev razstave bo ob 12.30 uri v Muzeju narodne osvoboditve Maribor.

19.5.2016 ob 10.30 – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)

Učenci drugega razreda bodo postali mladi člani Rdečega križa. Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa ter pomenu prostovoljstva.

19. 5. 2015 ob 10.00 – POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA (Martina Zadravec)

Učenci OŠ Pesnica bodo obiskali starostnike v Domu starejših Idila ter pripravili ustvarjalne delavnice za varovance doma.

19. 5. 2015 ob 17.30 – NORDIJSKA HOJA (Vesna Bračko)

Z nordijsko hojo do boljšega počutja. Nordijska hoja je ena najbolj učinkovitih in varnih telesnih aktivnosti in idealna oblika rekreacije, pri kateri ohranjamo vzdržljivost in telesno kondicijo. Vabimo vas, da se nam pridružite na kratkem tečaju nordijske hoje.

Po kratkem razgibavanju smo opravili enourni pohod po obronkih Pesnice.

20. 5. 2016 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)

Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v dvoranskem hokeju. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

Vljudno vabljeni!

Koordinatorica

Gordana Rubelj

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2015

Dvajseti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2015) bomo, od 14. 5. do 22. 5. 2015, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA PRIREDITVE

14. 5. 2015 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN v Pernici (Marjetka Vaupotič)
Vabim vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu v šoli Pernica, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v igri Med dvema ognjema.
(Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

V okviru TVU smo na šoli Pernica izvedli športno druženje s starši. Le-ti so se odzvali v še večjem številu kot prejšnja leta. Ogreli smo se z igro lovljenja, nato pa se razdelili v štiri ekipe in se pomerili v igri Med dvema ognjema. Dvoboji so bili napeti in borbeni, a po pravilih športnega fair-playa. Zmagali so najboljši, najhitrejši in najbolj spretni. Srečanje smo zaključili z dihalno vajo, s tekmovanjem v pihanju svinčnika. Udeleženci so bili prijetno utrujeni in prepoteni, a hkrati zadovoljni in z željo po ponovnem snidenju. Lep dogodek smo ovekovečili s nasmejanim skupinskim posnetkom sodelujočih.

Hvala vsem za pozitivno energijo in sodelovanje!

Učiteljica

Marjetka Vaupotič

15. 5. 2015 ob 17.00 – KULTURNI UTRIP ŠOLE – KUŠ (Božena Arnejčič, Alenka Truntič)
Vabimo vas v Kulturni dom Pesnica, kjer se vam bodo predstavili otroci z vrtca Pesnica ter učenci naše šole. Ogledali si boste lutkovno in gledališke predstave ter uživali ob glasbi naših instrumentalistov.

Kaj je smisel življenja?

Smisel življenja je biti srečen in osrečevati druge.

Pravljice, zgodbice, glasba, domišljija, čarovnija, dobra volja in smeh, so nam popestrili popoldan, v petek, 15. maja 2015, v novem Kulturnem domu Pesnica. Prireditev smo pripravili otroci iz vrtca, folkloristi naše šole, učenci lutkovno-glasbenega krožka Deteljica, dramsko gledališkega krožka »Čveka-čvek« in mladi instrumentalisti iz OŠ Pesnica. Prvi so se predstavili Dramska skupina Pika Osnovne šole Pesnica, Vrtca Pesnica z predstavo »Bela muca«.

Nato so svoje delo predstavili člani Lutkovno-glasbenega krožka Deteljica, OŠ Pesnica. S predstavo so nadaljevali »Čveka-čvekarji z »Ukradeno pesmijo. Na violino nam je zaigrala Sara Brumen, na sintisajzer pa večkrat Teja Bohl. Skupaj z nastopajočimi smo preživeli čudovit popoldan.

Mentorica dramsko-gledališkega krožka »Čveka-čvek«

Božena Arnejčič

19.5.2015 ob 10.30 – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Učenci drugega razreda bodo postali mladi člani Rdečega križa. Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa ter pomenu prostovoljstva.

20. 5. 2015 ob 10.00 – POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA (Martina Zadravec)
Učenci OŠ Pesnica bodo obiskali starostnike v Domu starejših Idila in sodelovali v kvizu o poznavanju Slovenije.

21. 5. 2015 ob 17.30 – NORDIJSKA HOJA (Vesna Bračko)
Z nordijsko hojo do boljšega počutja. Nordijska hoja je ena najbolj učinkovitih in varnih telesnih aktivnosti in idealna oblika rekreacije, pri kateri ohranjamo vzdržljivost in telesno kondicijo. Vabimo vas, da se nam pridružite na kratkem tečaju nordijske hoje.

22. 5. 2015 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v dvoranskem hokeju.
(Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

Koordinatorica

Gordana Rubelj

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2014

Devetnajsti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2014) bomo, od 12. 5. do 18. 5. 2014, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA PRIREDITVE

12. 5. 2014 ob 10.00 – POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA (Lea Bačnik)
Učenci devetega razreda OŠ Pesnica bodo izvedli ustvarjalno delavnico s starostniki Doma starejših Idila iz Vukovskega Dola ter jim podarili likovne izdelke, ki so jih naredili na likovni koloniji.

14. 5. 2014 ob 17.00 – DAN DRUŽINE (učiteljice razrednega pouka)
Vabimo vas na kulturno prireditev ob dnevu družine, kjer se vam bodo s svojimi točkami predstavili učenci od 1. do 5. razreda.

14. 5. 2014 ob 16.30 – TEA PARTY (Lea Bačnik, Maja Milivojević)
Vabimo vas na angleško čajanko in na klepet z zanimivimi gosti.

ANGLEŠKO-AMERIŠKA ČAJANKA NA OŠ PESNICA

Na OŠ Pesnica smo se odločili, da v programu Tedna vseživljenjskega učenja pripravimo angleško čajanko, kjer bi učenci, učitelji, starši in ostali krajani spoznali tradicijo in kulturo pitja čaja. Tako smo v sredo, 14.5.2014, izvedli pravo angleško čajanko. Učenke 7. in 8. razreda (Marisa Frajzman, Lara Heric, Urška Zemljič, Tjaša Pleteršek, Klara Domedenik, Maša Herzog, Eva Hadner, Špela Žižek, Alin Klančnik, Doroteja Juhart, Kaja Avramović in Vanessa Tomažič) so nas pogostile s pravim angleškim čajem z mlekom, sendviči in pecivom. Učenke so gostom na kratko predstavile Comenius projekt, ki poteka na naši šoli, podučile so nas o različnih vrstah čaja ter nam prikazale pribor in pravila lepega obnašanja na čajanki. Zanimiva, zabavna in prav posebna gosta naše čajanke pa sta bila gospoda, Graham Dell, ki prihaja iz Anglije in živi v Svečini ter gospod Ron Metz, ki prihaja iz Nevade in živi v Jelenčah. Oba sta nam predstavila svoji zanimivi življenjski zgodbi in odgovorila na naša številna vprašanja o razlikah in podobnostih med življenjem v Angliji, Ameriki ter Sloveniji.

Hvala našim prijetnim gostiteljicam za nepozaben popoldan!

Maja Milivojević in Lea Bačnik

15. 5. 2014 ob 10.30 – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Učenci se bodo v delavnicah seznanili z moralnimi vrednotami (prijateljstvo) ter načinu in namenu delovanja Rdečega križa ter pomenu prostovoljstva.

16. 5. 2014 ob 15.30 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v dvoranskem hokeju.
(Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

PESNICA

Pester teden vseživljenjskega učenja smo učitelji podaljšanega bivanja popestrili s športnim popoldnevom, kjer so sodelovali učenci podaljšanega bivanja skupaj s starši. Turnir dvoranskega hokeja je potekal dne, 16.5.2014, v telovadnici OŠ Pesnica. V igri so tekmovale cele družine, veliko borbenosti pa so pokazale tudi mamice in s tem še dodatno motivirale svoje otroke. Čas namenjen druženju je zelo hitro minil, kar dokazuje, da smo se vsi zelo dobro počutili in zabavali.

Učitelji PB-ja

Matej Lubej, Janja Dvoršak in Simona Knehtl

PODRUŽNICA PERNICA

Za zaključek tedna vseživljenjskega učenja, smo v petek 16. maja, na šoli izvedli športno druženje s starši. Učiteljici podaljšanega bivanja sva jih z učenci povabili v šolsko telovadnico na igro malega hokeja. Starši so se na povabilo odzvali v lepem številu. Na začetku smo se segreli z nam najljubšo elementarno igro, nato se razgibali z nekaj gimnastičnimi vajami ter ponovili pravila igre. Razdelili smo se v 4 ekipe, v vsaki so igrali trije pari (starš+otrok). Odigrali smo dve igri, sledila je še igra med starši in nato samo med učenci. Vzdušje je bilo naravnost fantastično, živahno, pozitivno in zelo navijaško. Vseskozi je bilo več sreče na strani rdeče ekipe. Tako starši kot učenci so se med igro dodobra razgibali, spotili in tudi utrudili, zato smo srečanje zaključili s sproščujočo verižno masažo. Preživeli smo prijetno urico v športnem duhu, katere si, kot so po srečanju povedali starši, želijo tudi v prihodnje.

Hvala vsem za udeležbo, sodelovanje, dobro družbo in pozitivno energijo!

17. 5. 2014 ob 11.00 – ŠPORTNO DRUŽENJE DEVETOŠOLCEV (Matej Lubej, Mojca Polše in razredničarki)
Dragi starši devetošolcev, vabimo vas, da skupaj s svojimi otroki preživite sobotni dopoldan v šolski telovadnici. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

V soboto, 17.5.2014 smo devetošolci v okviru Tedna vseživljenjskega učenja organizirali športno dopoldne, na katerem so se nam pridružili tudi starši. Igrali smo odbojko in se imeli lepo.

Koordinatorica

Gordana Rubelj

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJENJESKEGA UČENJA 2013

Osemnajsti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2013) bomo, od 13. 5. do 19. 5. 2013, obeležili tudi na naši šoli.

VABIMO VAS NA NASLEDNJE PRIREDITEVE

15. 5. 2013 ob 17.00-18.00 – KULTURNI UTRIP (Božena Arnejčič, Alenka Truntič)
Vabimo vas v Kulturni dom KUD Pesnica, kjer se vam bodo predstavili učenci naše šole. Ogledali si boste lutkovno in gledališke predstave ter uživali ob glasbi naših instrumentalistov.

16.5.2013 ob 11.30-12.30 – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa ter pomenu prostovoljstva.

17. 5. 2013 ob 16.00-17.00 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v dvoranskem hokeju.
(Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

V sklopu projekta TVU (teden vseživljenjskega učenja) smo na OŠ Pernica 17. 5. 2013 organizirali športno druženje s starši. Letos smo igrali med dvema ognjema in bilo je zelo zabavno. Nekaj utrinkov pa si lahko ogledate tudi na spodnjih fotografijah.

18.5.2013 ob 10.30-12.00 – ŠPORTNO DRUŽENJE DEVETOŠOLCEV (Mojca Polše in Maja Milivojević)
Dragi starši devetošolcev, vabimo vas, da skupaj s svojimi otroki preživite sobotni dopoldan v šolski telovadnici. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

Koordinatorica

Gordana Rubelj

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJNJESKEGA UČENJA 2012

Sedemnajsti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2012) bomo, od 14. 5. do 20. 5. 2012, obeležili tudi na naši šoli. Letošnja vodilna tema je Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti, ki smo jo tudi vključili v naš program.

VABIMO VAS NA NASLEDNJE PRIREDITVE

14. 5. 2012 ob 14.00 – POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA (Lea Ekart)
Učenke OŠ Pesnica bodo na ustvarjalni delavnici starostnikom Doma starejših Idila iz Vukovskega Dola pokazale izdelovanje rož iz krep papirja.

15.5.2012 ob 10.30-12.25 – SPREJEM DRUGOŠOLCEV MED MLADE ČLANE RDEČEGA KRIŽA (Lea Vernik)
Prireditev bo sestavljena iz kratkega kulturnega programa, pogovora o načinu in namenu delovanja Rdečega križa ter pomenu prostovoljstva. Slednje bomo obeležili z zbiranjem zvezkov, katere bomo na dan sprejema podarili predstavnici krajevne organizacije Rdečega križa Pesnica. Naš namen je pomagati tovrstne pomoči potrebnim. Sprejem bomo zaključili s podelitvijo izkaznic in pogostitvijo v šolski kuhinji.

17. 5. 2011 ob 16.00-18.20 – KULTURNI UTRIP (Božena Arnejčič, Alenka Truntič)
Vabimo vas v Kulturni dom KUD Pesnica, kjer se vam bodo predstavili otroci iz vrtca Pesnica, učenci iz OŠ Pesnica ter gostje iz vrtca in osnovne šole Gornji Petrovci. Ogledali si boste lutkovno in gledališke predstave ter uživali ob glasbi naših instrumentalistov.

18. 5. 2011 ob 15.30-17.00 – ŠPORTNI POPOLDAN (Učitelji OPB-ja)
Vabimo vas, da se nam pridružite v športnemu popoldnevu, kjer se bomo skupaj z otroki razgibali ter se pomerili v dvoranskem hokeju.
(Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

19.5.2012 ob 9.00-12.00 – ŠPORTNO DRUŽENJE DEVETOŠOLCEV (Gordana Rubelj, Alenka Golija, Mojca Polše in Matej Lubej)
Dragi starši devetošolcev, vabimo vas, da skupaj s svojimi otroki preživite sobotni dopoldan v šolski telovadnci, kjer se bomo preizkusili v nogometu in dvoranskem hokeju. (Ne pozabite na športna oblačila in obutev za v telovadnico.)

Koordinatorica

Gordana Rubelj

Ravnatelj

mag. Andi Brlič

TEDEN VSEŽIVLJNJESKEGA UČENJA 2011

Šestnajsti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2011) smo, od 14.05. do 22.05.2011, obeležili tudi na naši šoli. Letošnja vodilna tema je bila prostovoljstvo, ki smo ga tudi vključili v naš program. V tem tednu so se na naši šoli zvrstili dogodki v katerih so bili aktivni tako učenci kot učitelji, starši in krajani.

14.05.2011 – SREČANJE TREH GENERACIJ (Matej Lubej)
Športni dan za otroke, starše in krajane je bil uspešen. Vsi skupaj smo preživeli zanimiv in športno obarvan dopoldan.

17.05.2011 – Sprejem drugošolcev med mlade člane Rdečega križa (Lea Vernik)
V torek, 17. 5. 2011, so drugošolci pristopili med mlade člane RDEČEGA KRIŽA. Skozi igro in pogovor ob slikah je tekel govor o različnih nalogah in dolžnostih, ki jih ima vsak član Rdečega križa in bi jih moral imeti vsak človek. Sklenjen je bil dogovor, da bomo vsi pomagali k lepšemu življenju nas vseh. Človekoljubnost pa so otroci izkazali tudi kot prostovoljci. Popolnoma samostojno (a vendar s potrditvijo staršev) so prinesli v šolo stvari, ki so jih namenili otrokom potrebnih pomoči. Nabral se je velik kup in v njem polno igrač, pisal, oblačil, iger in knjig. Ker pa v drugem razredu že znamo pisati, so otroci zbrana »darila« obogatili s sporočili za tistega, ki bo deležen pomoči. Vse zbrano so nato podarili predsednici krajevne organizacije Rdečega križa Pesnica ga. Veri Frajzman. S prostovoljnim dejanjem so otroci pokazali, da bodo znali biti člani Rdečega križa. Prejeli so izkaznice in majhna darilca ter dan zaključili s pizzo in sladoledom. Mnjam!!!

18.05.2011 – KULTURNI UTRIP (Alenka Truntič, Božena Arnejčič, Simona Knehtl)
Preživeli smo čudovit popoldan v družbi mladih in nadarjenih ustvarjalcev, igralcev, glasbenikov, ki so nam pokazali, kaj so ustvarjali skozi vso šolsko leto. Predstavili so se naši najmlajši folkloristi s svojo točko. Predstavili so se tudi učenci tretjega razreda z gledališko igrico Smetišče z željo, da bi vse ljudi na našem planetu spomnili na spoštovanje in skrb do našega planeta. Lutkovno glasbeni krožek Deteljica je predstavil domiselno in zabavno lutkovno igrico o zmajih. Za prijetno razpoloženje pa so poskrbeli tudi mladi glasbeniki, ki so povezovali program.

20. 5. 2011 – ŠPORTNI POPOLDAN (učitelji OPB-ja)
Športni popoldan smo preživeli v družbi staršev in otrok iz OPB. Najprej smo se razgibali, nato pa se je začelo zares. Tekma v hokeju, da bi bilo še bolj zanimivo smo se borili z dvema žogicama, na eni strani so bili starši, na drugi učitelji, nekje vmes otroci. Tekma je bila zanimiva in zabavna. Zmagali so starši. Športni popoldan smo zaključili z idejo, da ga moramo še ponoviti.

Koordinatorica

Gordana Rubelj

TEDEN VSEŽIVLJNJESKEGA UČENJA 2010

Jubilejni, petnajsti Teden vseživljenjskega učenja (TVU 2010) smo od 17. 5. do 23. 5. 2010 obeležili tudi na naši šoli. Osnovni cilj festivala je učenje in izobraževanje vseh generacij ter tako slediti sloganu »Slovenija, učeča se dežela«. Z dejavnostmi, ki smo jih pripravili, želimo prebuditi radovednost čim več krajanom in jim omogočiti, da odkrijejo kaj zase. V tem tednu so se na naši šoli zvrstili številni dogodki v katerih so bili aktivni tako učenci kot učitelji, starši in krajani.

15.05.2010 – SREČANJE TREH GENERACIJ (Matej Lubej) – DAN DRUŽENJA GENERACIJ KLJUB SLABEMU VREMENU USPEL
V soboto, 15.5.2010 je v OŠ Pesnica potekal športni dan osnovne šole in srečanje staršev, starih staršev in sorodnikov. Udeleženci so se najprej podali na pohod, kjer nam je bilo vreme še kar naklonjeno, saj je začelo močneje deževati, ko smo se vrnili v šolo. V telovadnici, ki je bila že skoraj pretesna, smo priredili vadbo po postajah. Po naporni vadbi pa so se udeleženci okrepčali z golažem v jedilnici šole. Druženje je uspelo, poglejte si nekaj utrinkov.

17.05.2010 ob 17.00 – KULTURNI UTRIP (Alenka Truntič, Božena Arnejčič, Gordana Rodinger, Lea Rumež)
V Kulturnem domu KUD Pesnica so se predstavili naši učenci, ki obiskujejo lutkovno-glasbeni krožek, dramsko-gledališki krožek, gledališki klub, folklorni krožek ter mladi instrumentalisti, ki so nam skozi kulturni maraton predstavili svoje celoletno ustvarjalno in inovativno delo. Pod mentorstvom Alenke Truntič, Božene Arnejčič, Gordane Rodinger in Lee Rumež so pokazali izjemno nadarjenost za igro, ples in glasbo.

18.05.2010 ob 18.00 – ROČNE SPRETNOSTI (Študijski krožek Spretni prsti podeželja)
Ogledali smo si priložnostno razstavo zanimivih izdelkov, ki so nastali v okviru študijskega krožka Spretni prsti podeželja Pesnica, in se lahko še sami preizkusili v različnih ročnih spretnostih.

19.05.2010 ob 17.00 – ENGLISH TEA TIME (Lea Ekart)
V sredo, 19.5.2010 smo izvedli prvo pravo angleško čajanko. Učenke 9. razreda (Valentina Geršovnik, Špela Kesak, Urška Skaza, Veronica Metz, Karin Leben in Simona Krajnc) so nas pogostile s pravim angleškim čajem z mlekom, sendviči in pecivom. Učenke so nam na zabaven način prikazale pravila lepega obnašanja na čajanki. Poseben gost čajanke je bil ‘native speaker’, gospod Ron Metz, ki nam je predstavil svojo zanimivo življenjsko zgodbo in odgovoril na naša številna vprašanja o razlikah in podobnostih med življenjem v Ameriki (Nevada) in Sloveniji. Skratka, bilo je zanimivo, zabavno, poučno in odločili smo se, da bo takšno druženje postalo tradicionalno.

Hvala našim prijetnim gostiteljicam za nepozaben popoldan.

Lea Ekart

20.05.2010 ura: 15.30-17.00 – ŠPORTNI POPOLDAN (učitelji OPB-ja)
Na športnem popoldnevu smo se razgibali učenci, starši in učitelji podaljšanega bivanja ter se pomerili v igri hokeja. Telovadnico smo zapustili prijetno utrujeni od »resne« igre.

21.05.2010 ura: 16.00-20.00 – KULINARIČNA ABECEDA (Marjan Tajhman, Stanka Dobaj)
Na kulinaričnem popoldnevu smo se, pod mentorstvom kuharja Marjana Tajhmana, naučili pripraviti zanimive prigrizke in predjedi. O bontonu pri mizi in o pripravi zanimivih pogrinjkov pa nas je poučila gospa Stanka Dobaj iz Srednje šole za gostinstvo in turizem.

Koordinatorica

Gordana Rubelj

POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA

V okviru projekta Pošljimo sapico prijateljstva in duhu volonterske dejavnosti, smo se odločili, da bomo redno obiskovali Dom starejših Idila v Vukovskem dolu, od letos naprej pa bomo obiskovali še Dom Danice Vogrinec na Pobrežju.. Za obisk starostnikov smo se odločili, ker smo mnenja, da prijatelj ni samo sošolec ali vrstnik, ampak tudi nekdo iz popolnoma drugega okolja in da nas taki prijatelji s svojimi lastnimi izkušnjami bogatijo ter nam širijo obzorja. Povezali smo se z osebjem doma in skupaj sestavili načrt obiskov. Odločili smo se, da bomo starostnike obiskovali dvakrat mesečno in jim pomagali pri načrtovanju in izvedbi ustvarjalnih delavnic. V okviru prireditev Doma starejših pa se jim bodo predstavili učenci, ki so uspešni na različnih interesnih področjih (ples, šport, glasba, ….).

Mentorici

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

Na OŠ Pesnica tudi v tem šolskem letu nadaljujemo z volontersko dejavnostjo in projektom Pošljimo sapico prijateljstva.

PODARIM VAM SVOJO DLAN Z LEPO MISLIJO

Sodelovanje in stik z oskrbovanci Doma starejših Idila je v mesecu decembru 2020 potekal drugače kot doslej – na daljavo. Lotili smo se akcije Podarim vam svojo dlan z lepo mislijo. Da bi jim vsaj malo polepšali predpraznični čas, so učenci v času šolanja od doma in otroci iz vrtca izdelali voščilnice in jih dostavili do nabiralnika pred šolo v Pesnici ali do nabiralnika pred vrtcem v Pernici.

Odziv otrok je bil še večji, kot smo si želeli in upali. V obeh nabiralnikih se je nabralo veliko voščilnic – vsak oskrbovanec Doma starejših Idila bo dobil svojo voščilnico.

Z akcijo smo starostnikom, ki se sedaj prav gotovo počutijo še bolj osamljene, želeli dati vedeti, da mislimo nanje. Upamo, da jim bomo z voščilnicami narisali nasmeh na obraz.

V četrtek, 12.12.2019, je 8 devetošolcev (Kaja Pešl, Teja Štandeker, Julija Valentan, Lana Altenbaher, Jernej Podrzavnik, Maj Kaloh in Žan Žerjav) obiskalo stanovalce Doma starejših Idila v Vukovskem dolu. Pripravili in izvedli so božično-novoletno delavnico, na kateri so skupaj s starostniki izdelovali okraske za njihovo božično jelko, katero so nato skupaj še okrasili.

S tem sodelovanjem in druženjem so starostnikom popestrili predpraznični dopoldan.

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

V petek, 15.11. 2019, so devetošolci obiskali stanovalce Doma Danice Vogrinec na Pobrežju. V času od 9.00 do 11.00 ure so pomagali izvajati delavnice in ustvarjali božično-novoletne izdelke. S tem sodelovanjem so starostnikom pripomogli pri izvajanju delavnic in jim z druženjem popestrili dopoldan.

Lea Bačnik in Tatjana Dvoršak

V petek, 17. maja 2019, se je 8 učenk 9. a (Lenina Behin, Lea Leskovar, Eva Gabor, Špela Lešnik in) in 9. b razreda (Lara Donik, Zala Fras, Klara Ekselenski, Nina Jemenšek) v spremstvu dveh učiteljic odpravilo v Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Učenke so pod budnim očesom učiteljice geografije, Gordane Rubelj, pripravile kviz Lepo je biti Slovenec, kjer so se starostniki v sodelovanju z našimi učenkami pomerili v poznavanju Slovenije. Učenke so pripravile vprašanja tipa DRŽI/NE DRŽI, ABC odgovorov ter poznavanje zemljevida Slovenije in tipičnih značilnosti določenih krajev. V zadnjem sklopu vprašanj pa so starostniki iz opisa nekega kraja in njegovih značilnosti morali ugotoviti za kateri kraj grej. Starostniki v sodelovanju z našimi učenkami so se odlično odrezali in ugotovili smo, da Slovenijo poznamo zelo dobro. Oskrbovanci in zaposleni v domu so zelo pohvali naše učenke za zelo izvirno pripravo in izvedbo kviza.

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

V četrtek, 7. februarja je 8 učencev iz 5., 6., 7. in 8. razreda v spremstvu dveh učiteljic obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so starostnikom z veliko dobre volje, glasbe, petja in lepih mislih o spoštovanju popestrili dopoldan s proslavo ob Prešernovem dnevu, slovenskem kulturnem prazniku.

Učenca in voditelja proslave, Nika Kegl in Nikita Herzog, sta starostnikom pomen praznika in kako ga obeležujemo na naši šoli. Povedala sta, da tako kot na osrednji državni proslavi podelijo Prešernove nagrade, tudi na naši šoli podelimo prav posebna priznanja oz. nagrade, ki si jih prislužijo najboljši ustvarjalci na likovnem in literarnem področju na šolskem natečaju Prešernijada. Učenci vsako leto razmišljajo na drugačno, zanimivo temo in letos je Prešernijada nosila naslov Spoštljiv odnos. Učenci so razmišljali o spoštovanju med ljudmi, o spoštovanju do živali, o spoštovanju do kulturne in naravne dediščine, Nika in Nikita pa sta nekaj teh misli prenesla starostnikom in drugemu osebju v domu.
Program se je začel s čudovitim glasom učenke Eveline Koletnik, ki je zapela slovensko himno. Sledili so Sonetje nesreče, ki sta jih v slovensko – ruskem tandemu zrecitirali Evelina Koletnik in Julija Herzog. Za glasbeno instrumentalni del pa so poskrbeli naš harmonikaš Alen Štromajer, odlična Kaja Pešl na klarinetu in tokrat sta se oskrbovancem doma prvič predstavila še Gašper Valentan s trobento in naša najmlajša predstavnica in izjemna flavtistka Neli Roš, ki nas je vse presenetila s svojim vrhunskim in doživetim nastopom.
Poklonili smo jim Pesniško pekarno, ki je zbirka literarnih nagrajencev lanske Prešernijade, direktorica Doma pa je vsem zbranim prebrala ravno pesem Pesniška pekarna, ki jo je napisala učenka Gaja Bohl.

Zadovoljni in ponosni nase, smo se posladkali z dobrotami, ki so jih za nas pripravili v domu in se poslovili z obljubo, da se vrnemo kmalu.

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

V četrtek, 25. oktobra je 8 učencev iz 6., 7. in 8. razreda v spremstvu dveh učiteljic obiskalo Dom Danice Vogrinec na Pobrežju. Naši učenci so starostnikom z veliko dobre volje, glasbe, petja, igre in plesa popestrili dan.

Ker naši šestošolci za domače branje berejo dela Bogdana Novaka, sta učenca Nika Kegl in Nikita Herzog odigrala dialog, kjer sta se pogovarjala o avtorju in o knjigah, ki sta jih prebrala.

Učenke Mija Mikiš, Laura Fras in Sara Brumen (ob spremljali svojega inštrumenta ukulele) so s krasnimi slovenskimi pesmimi in svojimi angelskimi glasovi usvojili srca prav vseh v domu.

Naš trobentač Gašper Valentan je s trobento razveselil oskrbovance doma s tremi pesmimi. S tem kar počneta v prostem času, kar ju veseli in v čem sta odlični, pa sta se predstavili še Kaja Pešl na klarinetu s čudovito pesmijo Kje so tiste stezice in Julija Herzog, ki je s svojim vrhunskim baletnim nastopom ganila prav vsakega izmed nas.

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

V petek, 5. oktobra je 8 učencev iz 6., 7. in 8. razreda v spremstvu dveh učiteljic obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so starostnikom z veliko dobre volje, glasbe, petja, igre in plesa popestrili zaključek bralne značke, ki jo v domu vsako leto zaključijo s kulturnim programom in predstavniki mariborske knjižnice, ki oskrbovancem doma podelijo knjižne nagrade.

Letošnja tema njihove bralne značke je bil pisatelj Bogdan Novak in ker naši šestošolci prav tako berejo njegova dela, sta učenca Nika Kegl in Nikita Herzog odigrala dialog, kjer sta se pogovarjala o avtorju in o knjigah, ki sta jih prebrala.

Učenke Mija Mikiš, Laura Fras in Sara Brumen (ob spremljali svojega inštrumenta ukulele) so s krasnimi slovenskimi pesmimi (Ne bodi kot drugi, Kdo še verjame in Na planini je živel) in svojimi angelskimi glasovi usvojili srca prav vseh v domu.

Naš muzikant Alen Štromajer je s harmoniko razveselil oskrbovance doma z dvema znanima narodnima pesmima. S tem kar počneta v prostem času, kar ju veseli in v čem sta odlični, pa sta se predstavili še Kaja Pešl na klarinetu s čudovito pesmijo Kje so tiste stezice in Julija Hezog, ki je s svojim vrhunskim baletnim nastopom ganila prav vsakega izmed nas.

Zadovoljni in ponosni nase, smo se posladkali z dobrotami, ki so jih za nas pripravili v domu in se poslovili z obljubo, da se vrnemo kmalu.

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik

V petek, 23. marca je 10 učencev iz podružnične Osnovne šole Pernica (3. razred – Zala Ropič, 4. razred – Hana Slemnik, Kiara Rošker, Andraž Cvikl, 5. razred – Alicia Trost, Nila Raner, Maša Grager, Aljaž Senekovič, Filip Zavernik, Aljaž Železnik) in učenka iz matične Osnovne šole Pesnica (6. razred – Sara Brumen) v spremstvu učiteljic obiskalo Dom Danice Vogrinec. Učenci podružnične Osnovne šole Pernica pod vodstvom mentoric dramskega krožka, Zdenke Tobias in Lee Vernik, so se predstavili z dramsko uprizoritvijo in duhovito priredbo pravljice Rdeča Kapica in Prešernovega Povodnega moža ter jih poimenovali Rdeča Kapica precej drugače in Perniški povodni mož.

Program pa so naši učenci še dodatno popestrili s glasbo harmonikaša Aljaža Senekoviča in pevke Sare Brumen, ki se je spremljala na ukolele.

Druženje smo zaključili s plesom in petjem.

Zapisala

Tatjana Dvoršak

V petek, 16. marca je 10 učencev iz podružnične Osnovne šole Pernica (3. razred – Zala Ropič, 4. razred – Hana Slemnik, Kiara Rošker, Andraž Cvikl, 5. razred – Alicia Trost, Nila Raner, Maša Grager, Aljaž Senekovič, Filip Zavernik, Aljaž Železnik) in učenka iz matične Osnovne šole Pesnica (7. razred – Kaja Pešl) v spremstvu učiteljic, šolske pedagoginje ter gostov iz pobratene Osnovne šole Jovana Popovića iz Kruševca obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu.

Učenci podružnične Osnovne šole Pernica pod vodstvom mentoric dramskega krožka, Zdenke Tobias in Lee Vernik, so se varovancem Doma predstavili z dramsko uprizoritvijo in duhovito priredbo pravljice Rdeča Kapica in Prešernovega Povodnega moža ter jih poimenovali Rdeča Kapica precej drugače in Perniški povodni mož.

Program pa so naši učenci starostnikom še dodatno popestrili s glasbo harmonikaša Aljaža Senekoviča in klarinetistke Kaje Pešl.

Druženje smo zaključili z dobrotami iz njihove kuhinje in drobnimi darilci za vsakega izmed nas, ki so jih izdelali oskrbovanci sami in ki smo jih za njih pripravili učenci OŠ Pesnica in Pernica.

Zapisala

Lea Bačnik

Učenci 8. a in 8. b razreda (Nati Drožan, Lea Leskovar, Nataša Grahornik, Zal Lubej, Rene Jelen, Luka Rašič, Jan Petrinec in Aljaž Čeh Valenčak) so v petek, 10. novembra 2017 ponovno obiskali Dom Danice Vogrinec na Pobrežju. Tokrat so se postavili v vlogo učiteljev in tutorjev ter so varovancem doma pomagali pri težavah in izzivih s katerimi se srečujejo pri uporabi mobilnih telefonov in tablic.

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik.

V ponedeljek, 2. oktobra je 8 učencev iz 6. in 8. razreda (Sara Brumen, Nina Jemenšek, Lara Donik, Zala Fras, Lenina Behin, Klara Ekselenski, Jaka Krčovnik in Tine Zrnko) v spremstvu dveh učiteljic obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu.

Naši učenci so v okviru Unescovega projekta Učenec poučuje, oskrbovancem doma pripravili omizje na temo Šola nekoč in danes. Predstavili so jim našo in podružnično šolo, govorili so o predmetih, ocenah, dnevih dejavnosti, šolski prehrani, prevozih in šolskem redu. Program pa so naši učenci starostnikom popestrili z veliko dobre volje, glasbo našega harmonikaša Tineta Zrnka, flavtistke Nine Jemešek in pevke Sare Brumen.

Ob koncu predstavitev naših učencih pa so oskrbovanci doma pogumno in humorno delili spomine in prigode iz svojih šolskih dni. Ugotovili smo, da se današnja šola in življenje osnovnošolcev precej razlikuje od njihovega.

Druženje smo zaključili z dobrotami iz njihove kuhinje in drobnimi darilci za vsakega izmed nas, ki so jih izdelali oskrbovanci sami in ki smo jih za njih pripravili učenci OŠ Pesnica.

Program in predstavitve pa so naši učenci ponosno in pogumno predstavili še v četrtek, 5. oktobra v Domu Danice Vogrinec na Pobrežju.

Pesnica pri Mariboru, 6.10.2017

Zapisali

Tatjana Dvoršak in Lea Bačnik.

25. aprila je 8 učencev iz 7., 8. in 9. razreda (Marcel Bohl, Miha Kac, Mitja Polanec, Sebastjan Plavec, Žanet Vodušek, Teja Bohl, Živa Senekovič in Sara Pavalec) v spremstvu učiteljice in šolske pedagoginje ponovno obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu, kjer so se oskrbovancem doma pridružili na likovni delavnici. V domu so se pridružili projektu »Skupaj smo večji«, ki je hkrati potekal po vsej Sloveniji in je šlo za tekmovanje vpisa v Guinnessovo knjigo rekordov. Vsak izmed oskrbovancev doma, naših učencev in zaposlenih tam je nekaj enostavnega narisal na temo Jaz ali Moja družina, nakar bodo te slike združili v eno veliko skupinsko sliko in poskušali podreti svetovni rekord. Naši učenci so oskrbovancem doma z veliko dobre volje in ob zvokih harmonike našega muzikanta Mitje Polanca popestrili njihovo dopoldne. Podarili smo jim šatuljico učenke 6. razreda, Sare Plavec, ki jo je sama izdelala pri pouku tehnike. Druženje smo zaključili z dobrotami iz njihove kuhinje in drobnimi darilci za vsakega izmed nas, ki so jih izdelali oskrbovanci sami.

Pesnica pri Mariboru, 25.4.2017

Mentorica

Lea Bačnik

V ponedeljek, 12. septembra 2016 je 7 učencev iz 7., 8. in 9. razreda (Mojca Pleteršek, Sara Pavalec, Sara Lukič, Andrej Železnik, Mitja Polanec, Marcel Bohl in Anel Črnčec) v spremstvu dveh učiteljic obiskalo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so oskrbovancem doma z pridnimi rokami, veliko dobre volje in ob zvokih harmonike našega muzikanta Mitje Polanca popestrili njihovo ročnodelsko delavnico, kjer so jim pomagali pri brušenju lesa iz katerega bodo naredili počivalnike, ki bodo krasili teraso Doma. Ponovno smo jim podarili sliko naše učenke Mojce Pleteršek, ki jim jo je tokrat lahko predla kar sama. Druženje smo zaključili z dobrotami iz njihove kuhinje in drobnimi darilci za vsakega izmed nas, ki so jih izdelali oskrbovanci sami.

Zapisala

Lea Bačnik

V ponedeljek, 12.5.2014 so učenci 9. a in 9. b razreda, Natalija Tjaša Avguštin, Zala Lončarič, Klemen Gungl, Barbara Pušnik, Nika Lorber, Sara Truntič, Ana Auda in Teja Žižek v spremstvu šolske pedagoginje Sandre Fuš in učiteljice Lee Bačnik, obiskali Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so za oskrbovance doma pripravili ustvarjalno delavnico, na kateri so skupaj z njimi izdelovali rože iz jajčnih kartonov in špil. Z veliko dobre volje in glasbe so jim popestrili dopoldan in jim v spomin podarili sliko na platnu z motivom Martina Krpana, ki jo je ustvarila učenka 6. razreda, Tjaša Pleteršek na šolski likovni koloniji.

V sredo, 12.2.2014 so učenci 9. a in 9. b razreda, Natalija Tjaša Avguštin, Barbara Pušnik, Zala Lončarič, Klemen Gungl, Nika Lorber, Sara Truntič, Ana Auda, in Teja Žižek v spremstvu šolske pedagoginje in učiteljice, Veronike Benda Vogrinec in Suzane Herič, obiskali Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so oskrbovancem doma z veliko dobre volje in glasbe popestrili njihovo ustvarjalno delavnico, kjer so ob prazniku zaljubljencev, Valentinovega, izdelovali srca.

V sredo, 6.11.2013, so učenci 9. a in 9. b razreda, Natalija Tjaša Avguštin, Zala Lončarič, Klemen Gungl, Nika Lorber, Sara Truntič, Ana Auda, Teja Žižek in Maja Unuk v spremstvu šolske pedagoginje in knjižničarke, Sandre Fuš in Jasne Bačani, obiskali Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so oskrbovancem doma z veliko dobre volje in glasbe popestrili njihovo ustvarjalno delavnico, kjer so v različnih barvah in velikostih izdelovali srca.

V okviru projekta Pošljimo sapico prijateljstva so se učenke 8. razreda, Nika Lorber, Sara Truntič, Teja Žižek, Ana Auda, Lana Bašl, Zala Lončarič in Barbara Pušnik ponovno odločile, da obiščejo Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. To druženje je bilo športno obarvano, saj so se učenke in starostniki pomerili v kegljanju. Učenke je spremljal učenec 9. razreda, Rok Najvirt, ki nam je s harmoniko popestril to športno urico. Druženje smo zaključili s plesom in dobrotami iz njihove kuhinje.

V četrtek, 8.11.2012, so se učenke 8. B razreda, Nika Lorber, Sara Truntič, Ana Auda in Maja Unuk obiskale Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naše učenke so oskrbovancem doma z veliko dobre volje popestrile njihovo ustvarjalno delavnico, kjer so izdelovali okraske za božično jelko.

V sredo, 15.2.2012, so mažoretke OŠ Pernica ter učenca OŠ Pesnica, Matic Lorbek in Klemen Pešl nastopili v Domu starejših Idila. Varovancem Doma so popoldan popestrili z venčkom narodno zabavnih pesmi ter nastopi športnega plesa in akrobacij.

Učenke 7. B razreda, Ana Auda, Maja Unuk, Nika Lorber in Sara Truntič so v sredo, 18.1.2012 vodile ustvarjalno delavnico v Domu starejših Idila, kjer so iz praznih jogurtovih lončkov in papirnatih brisač oskrbovance doma naučile izdelovati vazice za rože.

Učenke 7. b razreda, Nika Lorber, Sara Truntič, Maja Unuk in Ana Auda so v torek v Domu starejših Idila v Vukovskem dolu pomagale oskrbovancem izdelovati okraske za božično drevo.

V torek, 29.11.2011, so štiri učenke 7. razreda, Nika Lorber, Sara Truntič, Teja Žižek in Maja Unuk ter trije glasbeniki 9. razreda, Matic Lorbek, Klemen Pešl in Aljaž Robnik obiskali Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Naši učenci so oskrbovancem doma z veliko dobre volje, glasbe in plesa popestrili njihov tradicionalni Ustvarjalni dan.

V torek, 25.10.2011, so štiri učenke 7. B razreda, Nika Lorber, Sara Truntič, Teja Žižek in Maja Unuk obiskale Dom starejših Idila v Vukovskem dolu. Učenke so se volontersko odločile za obisk starostnikov, ker so mnenja, da prijatelj ni samo sošolec ali vrstnik, ampak tudi nekdo iz popolnoma drugega okolja in da nas taki prijatelji bogatijo ter nam širijo obzorja. Na prvem obisku so učenke prisostvovale praznovanju rojstnega dne nekaterih stanovalcev in odločile so se, da bodo v prihodnje Dom starejših obiskovale vsakih štirinajst dni. Starostniki bodo veseli novih prijatelj iz mlajših generacij – za družbo, kot vpogled v svet skozi oči otrok in kot deljenje svojih lastnih izkušenj z mladimi.

OŠ Pesnica članica mreže UNESCO

Naša šola je članica mreže UNESCO pridruženih šol (angl. UNESCO Associated Schools Network, krajše ASPnet), ki deluje pod okriljem Organizacije združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo.

Več o Unescu ASP mreži šol najdete na uradni spletni strani ter na spletni strani Središče ASPnet za osrednjo Štajersko.

Več o Unescu ASP mreži šol najdete na uradni spletni strani ter na spletni strani Središče ASPnet za osrednjo Štajersko.

ASPnet, ustanovljen leta 1953, povezuje izobraževalne ustanove po vsem svetu. Slovenija je postala del te velike globalne družine leta 1993, ko je bila zaradi izjemne vloge pri sprejemu beguncev iz vojskujoče se Jugoslavije, kot prva slovenska šola v mrežo sprejeta Osnovna šola Cirila Kosmača iz Pirana.

Danes globalna mreža z več kot 11.000 pridruženimi šolami v več kot 180 državah podpira:

  • pripadnost globalni skupnosti in kulturi miru ter nenasilja,
  • trajnostni razvoj in trajnostni življenski slog,
  • medkulturno učenje in spoštovanje kulturne raznolikosti in dediščine.

ASPnet – gonilo inovacij in kakovostnega izobraževanja – je priznan kot učinkovito orodje za doseganje ciljev trajnostnega razvoja (angl. Sustainable development goals, krajše SDG), še posebej točke 4.7 četrtega cilja trajnostnega razvoja – Izobraževanje 2030.

Delo šol, ki smo članice ASPnet, temelji na štirih stebrih učenja, ki so:

  • Učiti se, da bi vedeli!
  • Učiti se delati!
  • Učiti se bivati!
  • Učiti se živeti skupaj!

ASPnet uporablja tri komplementarne pristope:

USTVARJANJE

ASPnet kot laboratorij idej razvija, preizkuša in širi inovativne izobraževalne materiale ter spodbuja nove pristope poučevanja in učenja, ki temeljijo na temeljnih vrednotah in prednostnih UNESCO nalogah.

POUČEVANJE IN UČENJE

Krepitev zmogljivosti, inovativno poučevanje in participativno učenje na specifičnih tematskih področjih ASPnet omogočajo ravnateljem šol, učiteljem, učencem in širši šolski skupnosti, da vključijo UNESCO vrednote in postanejo vzorniki v svoji skupnosti in zunaj nje.

VZAJEMNO SODELOVANJE

ASPnet svojim udeležencem nudi priložnosti za povezovanje in izmenjavo izkušenj, znanja in dobrih praks s šolami, posamezniki, skupnostmi, oblikovalci politik in družbo kot celoto.

Naša šola sledi smernicam ASPnet z izvedbo lastnih projektov, z obeleževanjem različnih mednarodnih dni in let ter z vključevanjem in sodelovanjem na projektih drugih slovenskih in tujih šol.

V okviru Unesco projekta izvajamo pilotni projekt Pošljimo sapico prijateljstva, kjer sledimo naslednjim ciljem:

  • razvijanje občutka za medgeneracijsko solidarnost in pomoč,
  • razvijanje občutka za volontersko dejavnost,
  • občutek povezanosti in izmenjava ter bogatenje izkušenj s starostniki,
  • interakcija med učenci in starostniki,
  • razvijanje empatičnosti pri učencih,
  • zavračanje stereotipov o starostnikih ter
  • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo.

Mentorica pilotnega projekta

Lea Bačnik

Unesco koordinator

Gordana Rubelj

Namestnik Unesco koordinatorja

Lea Bačnik

UNESCO nacionalni projekt KAPLJICA ŽIVLJENJA – GIBANJE

V okviru mreže Unesco šol je tudi letos OŠ dr. Jožeta Pučnika Črešnjevci najavila nacionalni projekt »KAPLJICE ŽIVLJENJA«. Letošnja tema je bila GIBANJE. Namen projekta je bil, da učenci razmišljajo o pomenu gibanja v našem življenju v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti in o zdravem načinu življenja.

Na šoli posvečamo tej temi veliko pozornosti na najrazličnejše načine. Letos smo sodelovali v projektu na daljavo s prispevkom, ki sta ga pripravila šestošolca Nikita Herzog in Kristijan Torbarina in s tem opravila svojo nalogo odlično. Pri urah likovne umetnosti sta pripravila zanimiv animiran film Odprava na Palačinkolad, ki sta ga nato še obogatila s spremno zgodbo. Animiran film na nevsiljiv in privlačen način opozarja na pomen skrbi za okolje, pomen gibanja (ljudi in semen), dviguje ekološko zavest.

V sklopu projekta Kapljice življenja pa učenci pridobivajo še nova, uporabna znanja in pomembne veščine, npr. širjenje prijateljskih vezi, dobri medsebojni odnosi, medsebojna pomoč, strpnost, iskrenost in odgovornost.

Mentorica

Mihaela Fike

Skupaj pod dežnikom

Projekt smo izvedli v decembrskih predprazničnih dneh. Praznovanje ob božiču je tradicija, ki jo najdemo po celem svetu, vendar se načini praznovanja zelo razlikujejo. Učenca islamske vere sta predstavila praznovanje v njihovi družini. Učenca sta predstavila navade ob praznovanju, molitvi, verouku in bogoslužju. Učenka, ki ima sorodnike v Rusiji pa njihove navade in običaje.

Njihove predstavitve so spodbudile tudi ostale učence, da so po spletu poiskali podatke o Božičku na Finskem in o praznovanju novega leta na Kitajskem.
Učence je zelo pritegnila tema skupinskih razgovorov in z zanimanjem so poslušali predstavitve. Z razgovori in raziskovanjem so nadaljevali tudi v družinskem krogu.

UNESCOV mednarodni dan miru na Cerju

V petek, 21. septembra 2018, sta se učenki 5.a razreda, Neli Roš in Lara Potrč v spremstvu učiteljice, udeležili Unescovega mednarodnega projekta Meja, ki je potekal ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju pod geslom Iz roda v rod … za vse čase.

Z gimnazijo Nova Gorica smo v okviru številnih delavnic, pozdravnim nagovorom nacionalnega koordinatorja Unesco ASP šol, gospodom Jožetom Bogatajem, razgovorom dijakov z poznavalcem slovenske zgodovine, dr. Renatom Podbersičem, kulturno prireditvijo ter posaditvijo drevesa miru, obeležili ta pomemben mednarodni dan miru.
Naši učenki, Neli in Lara, sta se udeležili likovne delavnice z naslovom Neskončna ustvarjalnost, kjer sta s pomočjo grafične tehnike pustili svoj ‘odtis’ ob dnevu miru.

Pesnica pri Mariboru, 24.9.2018

Zapisala

Lea Bačnik

Šolski eko vrt

V letošnjem šolskem letu obiskujejo krožek Šolskega eko vrta 23 učencev od 2. do 5. razreda.
Odločili smo se, da povečamo našo gredico, da na vzpetini pred šolo uredimo zeliščni vrt in uredimo zaplate zemlje okoli okrasnih dreves, ki rastejo pred šolo. Ker pa je prst okoli naše šole ilovnata in jo je zelo težko obdelovati in ker smo morali v gredice spreminjati travnik, smo vedeli, da tega sami ne bomo zmogli. Odločili smo se, da zaprosimo za pomoč.
V okviru čistilne akcije, ki jo je za krajane organizirala KS Pesnica, smo »vrtičkarji« izvedli delovno akcijo. Povabili smo starše, dedke, babice. Zaprosili smo tudi za sadike zelišč.
Našemu vabilo se je odzvalo veliko mam, očetov, babic in dedkov. Opremljeni so bili z orodjem, sadikami, pa tudi kaj sladkega se je našlo. Razdelili smo si delo in tisto, kar bi bilo za nas nemogoče, je postalo enostavno.

Na vzpetini pred šolo je zdaj urejena zeliščna gredica na kateri nam raste luštrek, drobnjak, zelena, več vrst timijana, žajbelj, bazilika, origano, rožmarin, sivka,…
Na gredicah smo posadili blitvo, fižol, paradižnik, koruzo ,… Upamo, da nam zelenjave ne bodo pojedle srne in da si bomo lahko v jeseni pekli koruzo in pripravljali pokovko.

Mentorica

Dušanka Kolarič

Spoznavam preteklost, razumem sedanjost, gradim prihodnost

Ljudske šege in navade

Letos smo se v 4. razredu odločili, da bomo podrobneje raziskali ljudske šege in navade.

Učenci so ugotovili, da se šege in navade zelo različne. Ugotovili so, da so nekatere povezane s prazniki, spet druge pa z različnimi opravili, ki jih ljudje opravljamo čez leto.
Odločili so se, da bodo raziskali kakšne so bile šege včasih, kakšne so danes in jih primerjali. Dogovorili smo se, da raziskujejo v skupinah, ugotovitve pa predstavijo pri urah družbe. Aktivni morajo biti vsi učenci.

Učenca, ki prihaja s Kosova, smo zaprosili, da nam predstavi kakšno njihovo navado. Učenci so sami oblikovali skupine in si razdelili delo. Delali so doma, velikokrat pa so po pouku za delo izkoristili šolsko knjižnico. Podatke so dobivali iz knjig in intervjujev starih staršev in staršev.

Predstavitve so bile raznolike, zanimive in izčrpne. Ugotovili smo, da so se šege in navade zelo spremenile, tako kot se je spremenil način življenja in da jih ponekod doma še zelo spoštujejo, drugje pa več ne. Mnogih šeg in navad več nimamo ali pa so prisotne le še redko kje na deželi (tepežnica).

Otroci so povedali , da so izvedeli veliko novega in da so bili stari starši veseli, ker so jim lahko pomagali.

Dušanka Kolarič

Družinska dediščina

V sklopu projekta UNESCO z naslovom Spoznavam preteklost, razumem sedanjost, gradim prihodnost, sta učenca 5. b razreda Filip Zavernik in Alica Trost pripravila predstavitev ter manjšo razstavo za svoje sošolce in učence 4. b razreda. Poglobljeno sta raziskovala svojo družinsko dediščino. Raziskovala sta podstrešja in kleti svojih babic in dedkov, iskala stare fotografije, stare predmete, pisma in razglednice. O življenju nekoč sta povprašala svoje prednike, pridobila sta zanimive informacije, ki so bile za njiju nove. Izdelala sta tudi družinsko drevo. Prestavitev sta sproti pripravljala skupaj z učiteljico.

Za predstavitev sta pripravila manjšo razstavo s predmeti, fotografijami, znamkami, značkami in drugimi stvarmi, ki sta jih med samim raziskovanjem našla. Vse skupaj sta ob zanimivih fotografijah predstavila sošolcem in mlajšim učencem, kjer sta opisala ter primerjala življenje njunih prednikov in njuno življenje. Učence sta pritegnila, saj so ju pozorno poslušali ter radovedno postavljali vprašanja.

Učenca sta povedala, da sta se z raziskovanjem naučila veliko novega, da jima je bilo raziskovanje zanimivo in poučno.

Razredničarka

Zdenka Tobias

Učiteljica

Kaja Kirbiš

Z odra na oder

V četrtek, 15. 2. 2018, je na OŠ Leona Štuklja v Mariboru potekalo že 21. srečanje otroških gledaliških skupin Z odra na oder. Gre za tradicionalen nacionalni projekt z mednarodno udeležbo, ki je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Projekt je celodneven, razdeljen vsebinsko na tri sklope, namenjene trem triadam. Sodelovalo je 14 skupin, tudi gostje iz Hrvaške, Srbije, Madžarske in Ukrajine. Projekta se je udeležila tudi naša šola, ki se je predstavila s predstavo Kdo je pomagal Vidi. Učenci so se na gledališkem odru dobro odrezali. Na spodnji povezavi pa si lahko ogledale utrinke s srečanja.

Mentorici

Božena Arnejčič in Mihaela Fike

Učenec poučuje

V sklopu Unesco projekta Učenec poučuje so nas v torek, 17. 10. 2017 obiskali dijaki Prve gimnazije v Mariboru in pri pouku zgodovine izvedli šolski uri. Sedmošolcem so predstavili egiptovsko civilizacijo.

Učni uri sta bili sproščeni in učenci so ob koncu povedali:

Jaka: “Bila je zanimiva ura. Vse sta povedala, razložila, pomagala, če nismo znali rešiti učnega lista. Dobra ura je bila.”
Tjaša: “Bilo je zanimivo in poučno, izvedela sem stvari, ki jih prej nisem vedela.”

Podobno zadovoljni so bili tudi komentarji »mladih učiteljev«:

Asja in Lia iz 4. c: “Profesorica Darja Emeršič nama je omogočila, da sva se s temo Stari Egipt preizkusili kot učiteljici na OŠ Pesnica. Uživali sva v najini novi vlogi in njihovem zvedavem sodelovanju. Priprave so bile kar zahtevne in nisva se niti zavedali, koliko je poleg znanja potrebno še kreativnosti, da uro izpelješ, kot si želiš.”

Aljoša in Jan iz 4. a: “V vlogi učitelja sva se počutila nekoliko nenavadno, tudi nekaj treme je bilo, a je bilo zelo zanimivo. Spoznala sva, da ura ni samo razlaga, da je ura tudi motivacija in animacija. Ni enostavno. Veseli “smeškoti”, ki so nama jih dvignili učenci kot mnenje o izpeljani šolski uri, so naju lepo presenetili in bili potrdilo za najin trud.”

7. Unescov tabor

V četrtek, 12.10.2017, sta se učenki 6.a razreda, Mia Mikiš in Gaja Bohl v spremstvu učiteljice, udeležili 7. Unescovega mednarodnega projekta Pletemo niti mreže z jubilejem OŠ Griže na OŠ Griže.
OŠ Griže je v okviru številnih delavnic, kulturno prireditvijo ter predstavo, kako je pouk potekal včasih, obeležila častitljiv jubilej – 180 let.
Naši učenki, Mia in Gaja, sta se udeležili fotografske delavnice, kjer sta spoznali, kako so včasih, ko še ni bilo digitalnih fotoaparatov, pametnih telefonov in tiskalnikov, razvijali fotografije.

Pesnica pri Mariboru, 12.10.2017

Zapisala

Lea Bačnik

Vzgajamo zelišča

V torek, 25.4.2017, smo imeli v 3.b naravoslovni dan. V okviru Unesco projekta Vzgajamo zelišča, smo se odločili, da izdelamo družabne igre. Učenci so bili razdeljeni v tri skupine. V vsaki skupini so bili štirje učenci. Izdelali so tri družabne igre: Zeliščni vrt, Zeliščni Peter in Zeliščne kače in lestve. Učenci so sami razvijali izdelek od ideje, načrtovanja, priprave do končne izdelave družabne igre. Veliko so se o zeliščih pogovarjali in jih tudi praktično uporabili. Drug drugemu so igre opisali, si jih izmenjavali in se med seboj igrali. Bili so izredno ustvarjalni in zelo lepo so med seboj sodelovali.

Učiteljica

Simona Knehtl

UNESCO nacionalni projekt KAPLJICA ŽIVLJENJA – ENERGIJA

Tudi letos smo se udeležili Unesco projekta, ki ga pripravlja OŠ dr. Jožeta Pučnika Črešnjevci. Letošnja tema je bila Energija. Namen projekta je bil, da učenci razmišljajo o naravnih virih energije, spoznavajo različne možnosti varčevanja z energijo, iščejo rešitve s predlogi ukrepov za manjšo porabo energije in manjše onesnaževanje, razmišljajo o različnih oblikah energije in njenem izkoriščanju. Na šoli je ta dan potekal projektni dan z zanimivimi delavnicami in predavanji. Srečanje pa smo obogatili tudi udeleženci iz Unesco šol regijskega središča Maribor. Blaž Šabeder in Marko Vaupotič sta pripravila zanimiv prispevek na temo sončna energija, ki sta ga popestrila s poskusom delovanja sončnih kolektorjev in iskala rešitve za pridobivanje tovrstne energije. Namen projekta je tudi povezovanje s šolami v Unesco mreži tako je bil dan poln druženja in spoznavanja.
Čestitke Blažu in Marku za odlično predstavitev.

Mentorica

Gordana Rubelj

(NAravoslovje, MAtematika, Pismenost, Opolnomočenje, Tehnologija, Interaktivnost)

Projekt na-ma poti in osnovna šola Pesnica

V šolskem letu 2016/2017 so se vzgojno izobraževalni zavodi (VIZ) vrtec in OŠ Pesnica ter podružnični enoti vrtec in OŠ Pernica, pridružili projektu NA-MA POTI (Naravoslovno Matematična Pismenosti, Opolnomočenje, Tehnologija in Interaktivnost). Projekt NA-MA POTI je svoje začetke osnoval v letu 2017 in se bo razvijal vse do leta 2022, pod okriljem razpisa “ Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc”. Naložbo sofinancirata Republika Slovenije in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 4.000.000,00 EUR.

Nameni in cilji projekta NA-MA POTI

Razviti in preizkusiti primere uspešne prakse, razviti didaktične pristope in pedagoške strategije, ki bi še dodatno okrepile razvoj kritičnega mišljenja in reševanja problemov z vidika matematične, finančne in naravoslovne pismenosti in ob koncu pripraviti tudi t.i. vertikalni izvedbeni učni načrt VIZ, so nameni kot tudi cilji projekta NA-MA POTI, ki se odvija na našem VIZ.

Organizacija projekta NA-MA POTI

Vodja NA-MA POTI na ZRSŠ je svetovalka za matematiko, Jerneja Bone. Projekt združuje 7 fakultet in 97 VIZ. Naš VIZ sodeluje v razvojnem delu projekta, trenutno ga vodi Slavica Zafošnik, ki skrbi za to, da povezuje učitelje oziroma člane projektnega tima (PT) z delom ZRSŠ. V PT je vključenih 16 učiteljev z različnih predmetnih področij. Vključen je tudi ravnatelj. Pri izpeljavi nekaterih dejavnosti občasno sodelujejo tudi ostali strokovni delavci na šoli.

Naloge projektnega tima na šoli so:

  • sodelovanje pri začetni in končni analizi stanja, evalvaciji in merjenju napredka naravoslovne in matematične pismenosti (kompetenc),
  • udeležba na regijskih usposabljanjih, kjer aktivno sodelujejo, in nato posredujejo usvojeno znanje ostalim članom projektnega tima na šoli,
  • udeležba na delovnih srečanjih projektnega tima na VIZ z aktivnim sodelovanjem in medsebojne hospitacije,
  • sodelovanje z razvojnimi VIZ v OE ZRSŠ,
  • sodelovanje na srečanjih med razvojnimi in implementacijskimi VIZ v OE ZRSŠ,
  • sodelovanje s skrbnikom ZRSŠ,
  • in druge naloge, ki se bodo v času izvajanja projekta izkazale za potrebne.

Vsi VIZ-i pa so uvrščeni tudi v štiri t.i. delovne time: Reševanje avtentičnih problemov, Kritično mišljenje, Sodelovalno timsko delo in Odnos do naravoslovja in matematike. Naš VIZ je del delovnega področja Kritično mišljenje.

Dosedanje dejavnosti v projektu NA-MA POTI

V dosedanjem delu so člani PT na šoli preizkusili veliko število didaktičnih pristopov in strategij v skladu s procesnimi cilji predpisanimi v učnem načrtu. Razvijali so jih pri predmetu matematika, slovenščina, angleščina, naravoslovje, tehniki in tehnologiji… V pomoč pri zasnovanju dejavnosti so učiteljem bili tudi gradniki in podgradniki matematične in naravoslovne pismenosti, ki so jih sestavili na preteklih srečanjih projektnih vodij razvojnih VIZ-ov ter delovnih timih za matematično in naravoslovno pismenost.

V naslednjem šolskem letu bodo člani PT nadaljevali svoje delo, se osredotočili na raziskovanje in preiskovanje. V sklopu matematične pismenosti bo to v obliki matematičnega modeliranja, v sklopu naravoslovne pismenosti pa bodo učitelji bolj podrobno vpeljevali posamezne elemente raziskovanja (raziskovalna vprašanja, načrtovanje, izvedbe in analize).

Več o samem projektu NA-MA POTI si lahko ogledate na spletni strani ZRSŠ.

Vodja projekta

Tamara Jurše

*Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

Slovenska mreža zdravih šol se odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov ter izvaja preizkušene programe za promocijo zdravja na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju zdravja za učence, učitelje in starše.

K širjenju mreže šol, ki promovirajo zdravje, so pripomogli strokovnjaki Svetovne zdravstvene organizacije (SZO), Sveta Evrope in Evropske komisije že v 80. letih prejšnjega stoletja. Oblikovala se je Evropska mreža zdravih šol – SHE mreža (Schools for Health in Europe).

Članice Slovenske mreže zdravih šol sledijo splošnim vrednotam in stebrom SHE mreže. Širitev slovenske mreže je leta 1993 začelo 12 šol, od leta 2019 deluje v Slovenski mreži zdravih šol že 398 ustanov (323 osnovnih šol, 62 srednjih šol, 10 dijaških domov, kar pomeni 71 % vseh slovenskih OŠ oz. 58 % vseh OŠ, SŠ in dijaških domov).

Predstavitev projekta Zdrava šola na OŠ Pesnica

Naša šola uradno sodeluje v mreži od šolskega leta 2016/2017, čeprav je večina načrtovanih dejavnosti potekala že pred tem.

»Rdeča nit« projekta v letošnjem šolskem letu je:

Čas za zdravje je čas za nas.  (S tem geslom so zajete različne vsebine zdravega življenjskega sloga za vse generacije.)

  • Vsak mesec se bomo trudili preživeti en dan brez telefona.
  • Še naprej si bomo prizadevali k zmanjševanju hrupa in kulturnejšemu prehranjevanju v šolski jedilnici.
  • Šolska malica je obogatena s sadjem v šolski avli, ki je na voljo ves čas pouka .
  • Zmanjšujemo porabo sladkorja v šolski prehrani. Z jedilnika smo umaknili sokove, umaknili smo točilno napravo za sokove, nudimo nesladkan čaj. V jedilnico je nameščen pitnik vode.
  • Povezujemo se in sodelujemo z drugimi projekti, katerih cilj je zdravo življenje.

Načrtovane aktivnosti in projekti v šolskem letu 2020/2021

  • Razširjen program (RaP) – gibanje in zdravje za dober telesni in duševni razvoj (rekreativni odmor, košarka, odbojka, Just dance, Šolski masterchef, Žabe žabice),
  • obogatitvene dejavnosti v OPB (eko kotiček, športne urice in igre z loparji),
  • šolski vrt,
  • projekt »Pošljimo sapico prijateljstva« – sodelovanje z varovanci Doma starejših Idila in varstveno delovnega centra Polž,
  • medsebojna razredna pomoč med učenci,
  • akcija Drobtinica – v sodelovanju z RK – spodbujanje dobrodelnosti,
  • sprejem mladih članov RK, kviz iz znanja prve pomoči,
  • eko ozaveščanje (zbiralne akcije, čistilna akcija, Dan zemlje – eko dan, eko bralna značka …),
  • projekt Zlata ščetka (1.-3. razred),
  • naravoslovni dnevi dejavnosti (zdravi zobje, zdrava prehrana, »Za življenje« – sodelovanje s študenti Medicinske fakultete Maribor, obisk botaničnega vrta v Pivoli, Sadjarskega centra, dan zemlje),
  • športni dnevi dejavnosti (mini olimpiada – športno druženje šol, pohod, zimske aktivnosti, medrazredne športne igre, atletski mnogoboj),
  • plavalni tečaj v 1. in 3. razredu,
  • šola v naravi (4., 5. in 6. razred),
  • planinski krožek, naravoslovni krožek, plesni krožek, folklora,
  • športno popoldne s starši (OPB),
  • športna tekmovanja,
  • izbirni predmeti s področja športa v 7., 8. in 9. razredu,
  • neobvezni izbirni predmeti s področja športa od 4. do 6. razreda,
  • projekt Šolska shema (Šolsko sadje in zelenjava, Šolsko mleko),
  • projekt Tradicionalni slovenski zajtrk,
  • Teden vseživljenjskega učenja,
  • sadje ali zelenjava v času malice na jedilniku vsak dan,
  • prizadevanje za kulturnejše prehranjevanje v šolski jedilnici,
  • spodbujanje k zmanjševanju hrupa v jedilnici,
  • bonton pri jedi (razredne ure),
  • dan brez uporabe mobilnega telefona
  • predavanja ZD dr. Adolfa Drolca Maribor za učence vseh razredov,
  • tek podnebne solidarnosti,
  • Daničina štafeta,
  • projekt Izboljšajmo odnos do hrane (v povezavi s projektom UNESCO).

Dan slovenske hrane – Tradicionalni slovenski zajtrk, 20. 11. 2020

Dan slovenske hrane obeležujemo vsako leto tretji petek v novembru in na ta dan izvedemo Tradicionalni slovenski zajtrk v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Projekt je nastal na pobudo Čebelarske zveze Slovenije, organizira ga Ministrstvo za kmetijstvo in okolje RS v sodelovanju z drugimi ministrstvi, zavodi in organizacijami.

Namen projekta je izobraževati, obveščati in osveščati otroke, šolarje in širšo javnost o dobrih prehranjevalnih navadah, pomenu rednega zajtrkovanja in prednostih lokalno pridelanih živil slovenskega izvora ter pomenu čebel na našo prehransko varnost.

Letošnji že deseti Tradicionalni slovenski zajtrk je zaradi epidemioloških razmer zahteval drugačen pristop in izvedbo – na daljavo. Učenci so si skupaj s svojimi člani družine pripravili zajtrk, ki je vključeval tradicionalne sestavine – kruh, maslo, med, mleko in jabolko ter s pomočjo usmeritve razrednikov razmislili o pomenu projekta. A kljub drugačni izvedbi Tradicionalnega slovenskega zajtrka so naši učenci pokazali visoko mero ustvarjalnosti in iznajdljivosti. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj utrinkov.

Dan slovenske hrane obeležujemo vsako leto tretji petek v novembru in na ta dan izvedemo Tradicionalni slovenski zajtrk v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Projekt je nastal na pobudo Čebelarske zveze Slovenije, organizira ga Ministrstvo za kmetijstvo in okolje RS v sodelovanju z drugimi ministrstvi, zavodi in organizacijami.

Namen projekta je izobraževati, obveščati in osveščati otroke, šolarje in širšo javnost o dobrih prehranjevalnih navadah, pomenu rednega zajtrkovanja in prednostih lokalno pridelanih živil slovenskega izvora ter pomenu čebel na našo prehransko varnost.

Letošnji že deseti Tradicionalni slovenski zajtrk je zaradi epidemioloških razmer zahteval drugačen pristop in izvedbo – na daljavo. Učenci so si skupaj s svojimi člani družine pripravili zajtrk, ki je vključeval tradicionalne sestavine – kruh, maslo, med, mleko in jabolko ter s pomočjo usmeritve razrednikov razmislili o pomenu projekta. A kljub drugačni izvedbi Tradicionalnega slovenskega zajtrka so naši učenci pokazali visoko mero ustvarjalnosti in iznajdljivosti. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj utrinkov.

Prilagodi izgled strani
Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.